Diagnostyka i leczenie chorób skóry i jej przydatków, między innymi:

• Trądzik młodzieńczy
  • Trądzik różowaty
  • Atopowe zapalenie skóry
  • Grzybice skóry i paznokci
  • Choroby infekcyjne
  • Choroby pasożytnicze
  • Choroby związane z zaburzeniami rogowacenia
  • Łuszczyca
  • Zaburzenia barwnikowe
  • Guzy i nowotwory skóry
  • Wyprysk i dermatozy zapalne
  • Choroby Paznokci
  • Bielactwo
  • Alergie
  • inne zaburzenia skóry

Do diagnostyki schorzeń skóry wykorzystujemy między innymi:

dermatoskopDermatoskopia

(zwana również mikroskopią epiluminescencyjną) jest badaniem zmian skórnych przy użyciu dermatoskopu, czyli urządzenia powiększającego kilkudziesięciokrotnie obraz badanej zmiany. Typowym zastosowaniem jest diagnosyka zmian/znamion skórnych i różnicowanie postaci łagodnych od nowotworych np. czerniaków. Badanie w takim przypadku umożliwia uniknięcie niepotrzebnych biopsji skóry, czy zabiegów chirurgicznych pozostawiających blizny (wycina się tylko zmiany naprawdę tego wymagające). Badanie trwa do 15 minut w zależności od liczby podejrzanych zmian. Nie wymaga ono znieczulenia ani specjalnego przygotowania przed wizytą u dermatologa, a pacjent po badaniu może wrócić do pracy. Regularne badanie dermatoskopowe zalecane jest szczególnie u osób z grup podwyższonego ryzyka zezłośliwienia zmian, to jest osób o jasnej karnacji, włosach, oczach, o skłonnościach do oparzeń słonecznych,z licznymi piegami i/lub znamionami barwnikowymi a także u członków rodzin w których wystąpiło zachorowanie na czerniaka.

Videodermatoskopia

To badanie łączące cechy dermatoskopii oraz komputerowej analizy i dokumentacji cyfrowej zmian skórnych. Dzięki wykorzystaniu mikroskopu epiluminescencyjnego i specjalistycznego oprogramowania możliwa jest rzeczywista kontrola zmian skórnych w czasie ze szczególnym uwzględnieniem zmian atypowych. Podstawowe zastosowania systemu FotoFinder Dermoscope: - wykonywanie dermatoskopii w zakresie prewencji raka skóry - prowadzenie obserwacji makroskopowych i mikroskopowych - cyfrowa archiwizacja obrazów wideo - porównywanie obrazów w czasie - kompletna dokumentacja procesu leczenia - długoterminowa obserwacja i porównywanie znamion (cyfrowa dermatoskopia) - szybkie badania przesiewowe (cyfrowa dermatoskopia) - komputerowa analiza znamion (Program Moleanalyzer - Pozwala na obserwację zmian melanocytowych w czasie, poprzez zestawienie zdjęć w danym przedziale czasu. Program ten umożliwia również analizę dwóch zmian równocześnie, porównanie parametrów oraz klasyfikację zmian na: łagodne i złośliwe za pomocą algebraicznych algorytmów, analizujących parametry geometryczne, nasycenie kolorem oraz strukturę zmiany. Ostateczną diagnozę podejmuje jednak lekarz po weryfikacji oceny komputerowej badanego znamienia z własnymi obserwacjami i wiedzą.) FotoFinder Dermoscope umożliwia również drukowanie i zapisywanie zdjęć w formacie PDF lub na innych elektronicznych nośnikach. A także pozwala na łatwe przetwarzanie obrazów, wysyłanie ich drogą mailową bezpośrednio z bazy danych pacjenta, na zasadzie telemedycyny, pozwalając na konsulacje z drugim specjalistą na odległość.

lampawooda

Lampa Wood’a – specjalistyczna lampa stosowana w dermatologii do oceny rodzaju i głębokości przebarwień oraz szybkiej diagnostyki grzybicy skóry.

Veinlite II – urządzenie ułatwiające mapowanie żylaków (z precyzyjnym oznaczaniem żył zasilających przed zabiegiem), pomocny przy skleroterapii i zabiegach laserowych.

ZOBACZ REZULTATY NASZYCH ZABIEGÓW

Partnerzy