Poniedziałek - Piątek 10:00 - 18:00

tel. 791191692 Rejestracja główna

ul. Fryderyka Chopina 24/1 87-100 Toruń

Teleangiektazje - czyli poszerzenia drobnych naczyń krwionośnych, które widzimy tuż pod powierzchnią skóry. Obserwujemy je jako pajączki, żyłki, rumień, poszerzone tętniczki, czasem bardziej sine, czasem bardziej czerwone itd… Występują u większości ludzi ( wg badań u 79 % mężczyzn i 96 % kobiet ). Ich występowanie związane jest z chorobami wrodzonymi, ogólnoustrojowymi ( np. niewydolność krążenia, cukrzyca ) lub ich leczeniem ( np. przewlekła sterydoterapia ) jak również z naszym stylem życia i klimatem w którym żyjemy.

Z reguły oprócz kwestii estetycznej jak w przypadku widocznych naczynek na nosie, policzkach lub widocznych częściach nóg są one zupełnie niegroźne. Czasami mogą powodować jednak lokalny obrzęk i swędzenie i z takimi objawami u naszych pacjentów również się spotykamy.

Wksazania i przeciwskazania do zabiegu

Wskazania do zabiegu laserowego zamykania naczynek:

• Zmiany naczyniowe na nogach tzw.”pajączki”
  • Teleangiektazje na twarzy
  • Rumień na twarzy
  • Trądzik różowaty
  • Drobne żylaki i poszerzenia żylne kończyn dolnych
  • Naczyniaki ( Hemangioma )
  • Zmiany naczyniowe typu „ czerwonego wina”

Przeciwwskazania do zabiegu laserowego zamykania naczynek:

• ciąża
  • świeża opalenizna ( do 4 tygodni ) lub użycie samoopalacza
  • używanie w okresie miesiąca przez laserem kremu z retinolem
  • przyjmowanie leków powodujących wzrost wrażliwości na światło  i/lub używanie leków i ziół światłouczulających (np. dziurawiec, nagietek)
  • aktywna infekcja w miejscu wykonywania zabiegu
  • skłonności do bliznowacenia skóry
  • zaburzenia krzepnięcia lub stosowanie leków obniżających krzepliwość krwi
  • stany chorobowe m.in..: łuszczyca, atopowe zapalenie skóry, bielactwo, nowotwory, cukrzyca, padaczka

Jak działa laser?

Światło lasera pochłaniane jest przez hemoglobinę i wodę podgrzewając i zamykając naczynie od wewnątrz. W późniejszym etapie naczynie ulega zresorbowaniu przez organizm.

W zdecydowanej większości przypadków wystarczy pojedynczy zabieg. Czasami naczynie się rekanalizuje albo poszerza się inne naczynie przebiegające po sąsiedzku. Wtedy należy powtórzyć zabieg.

Przygotowanie do zabiegu laserowego zamykania naczynek

Przygotowanie do zabiegu rozpoczynamy miesiąc wcześniej. Przez okres 4 tygodni przed planowanym laserem nie opalamy się, nie stosujemy samoopalaczy, rezygnujemy z kremów z retinolem oraz nie wykonujemy peelingów w miejscu planowanego zabiegu.

W dzień laseroterapii zgłaszamy się z czystą, ogoloną w miejscu zabiegu skórą.

Pamiętajmy, że skóra musi być wolna od jakichkolwiek stanów zapalnych, ropnych itp… pacjent również powinien być całkowicie zdrowy ( bez chorób infekcyjnych czy zaostrzenia chorób przewlekłych ).

Przebieg zabiegu laserowego zamykania naczynek

Przed rozpoczęciem zabiegu lekarz ocenia między innymi ilość, grubość, kolor naczyń, rodzaj cery ( fototyp ) itd… Moc i szerokość wiązki lasera dobierana jest zawsze indywidualnie do danego pacjenta i Jego dolegliwości.

Zabieg trwa w zależności od ilości naczynek, które zamierzamy usunąć od kilku do kilkunastu minut. Personel i pacjent zakładają gogle ochronne chroniące narząd wzroku. Po oczyszczeniu skóry, zostaje ona schłodzona specjalną chłodziarką co zdecydowanie zmniejsza dyskomfort występujący podczas pracy lasera.

Postępowanie po zabiegu:

• zalecane jest używanie kremu przyspieszającego gojenie np. cicalfat lub cicaplast 2-3 x dziennie
  • nie nakładać makijażu w miejscu zamykania naczynka
  • unikać przegrzewania skóry poddanej zabiegowi (np. sauna, gorące kąpiele) oraz nadmiernego wysiłku fizycznego przez okres około tygodnia

Możliwe powikłania:

Powikłania po laserowym zamykaniu naczynek są niezwykle rzadkie ale oczywiście mogą się pojawić.

Większość ma charakter przejściowy np. pęcherz, strup, zasinienie, infekcja w miejscu laserowania itd… ustępują one z reguły w ciągu 2 tygodni.

Może pojawić się również przebarwienie (szczególnie u osób o ciemnej karnacji) i niestety może ono być trwałe.

Dlatego tak ważna jest właściwa ocena przez lekarza Dermatologa przed wykonaniem zabiegu.

Nasz zespół posiada wieloletnie doświadczenie w leczeniu chorób naczyniowych. Od żylaków kończyn dolnych po najdrobniejsze pajączki. Serdecznie zapraszamy do współpracy.

ZoBACZ REZULTATY NASZYCH ZABIEGóW

Laser frakcyjny (resurfacing twarzy)
Korekcja powiek
Nici liftingujące
Botox
Modelowanie kształtu ust
Wolumetria twarzy
Leczenie łysienia
Elite Derm logo
ul. Fryderyka Chopina 24/1, Toruń
e-mail: elitederm@elitederm.pl
tel.: 791 191 692

Klauzula Informacyjna dla pacjentów EliteDerm

EliteDerm © 2016 - 2022 - Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie: HEDEA

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem